ΘΕΜΑ: ΚΡΙΣΕΙΣ ΠΑΝΙΚΟΥ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ pH (American Scientific - σε ελεύθερη μετάφραση)

Άρα, μήπως η Αλκαλική - βιοηλεκτρική διατροφή είναι η λύση που ακόμα αναζητούν οι επιστήμονες;;;

"Η καρδιά μου χτυπά ξέφρενα , δεν μπορώ να αναπνεύσω, ιδρώνω, και νιώθω πολύ φοβισμένος. - Νίωθω σαν να είμαι έτοιμος να πεθάνω"

Αυτό είναι το πώς ένας από τους ασθενείς μου περιέγραψε πρόσφατα τις κρίσεις πανικού της.

Η διάγνωση της είναι η διαταραχή πανικού. Η αιτία αυτής της κατάστασης δεν είναι ακόμα κατανοητή, αλλά είναι καιρό τώρα γνωστό ότι η ευπάθεια σε διαταραχή πανικού είναι έντονα γενετική.

Τώρα, μια πρόσφατη μελέτη από το εργαστήριο του John Wemmie στο Πανεπιστήμιο της Αϊόβα,

αποκαλύπτει μια σημαντική νέα ένδειξη για την υποκείμενη αιτία των επαναλαμβανόμενων κρίσεων πανικού:

Μπορεί, στην πραγματικότητα, είναι ένα πρόβλημα του pH - στον εγκέφαλο !!!

Η αμυγδαλή, όργανο βαθιά στον εγκέφαλο, έχει έναν κρίσιμο ρόλο στα κυκλώματα που ελέγχουν την εμπειρία του φόβου, τόσο ενστικτώδη φόβο (όπως είναι φοβάται τα φίδια ή τα μεγάλα σαρκοφάγα) όσο του φόβου που έχει μάθει από τις εμπειρίες της ζωής.

Η μελέτη Iowa δείχνει σε γενικές γραμμές, πως μια μεγάλη αύξηση ή μείωση της οξύτητας του εγκεφάλου μπορεί να διαταράξει σοβαρά τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Αυτή η νέα μελέτη δείχνει ότι το ρΗ μπορεί μερικές φορές να αυξηθεί (Αλκαλικό ) ή να πέσει (όξυνο) στις εγκεφαλικές συνάψεις, στον εγκέφαλο.

Μερικές συνάψεις περιλαμβάνουν εξειδικευμένες πρωτεΐνες με ιδιάιτερη "αίσθηση" στην οξύτητα.

Αυτές οι πρωτεΐνες (που ονομάζεται "« οξύ-αισθητήρια κανάλια ιόντων ", ή ASIC) διεγείρουν νευρώνες όταν ανιχνεύεται αυξημένο οξύ !!!
Η μελέτη Αϊόβα δείχνουν ότι τα γενετικώς τροποποιημένα ποντίκια που δεν έχουν αυτές τις πρωτεΐνες οξύ-αισθητήρια δεν αντιδρούν στο φόβο.

Η μελέτη του πανεπιστημίου της Αϊόβα εξέτασε επίσης ένα άλλο στοιχείο στην εξίσωση πανικού:

Διοξείδιο του άνθρακα.

Το διοξείδιο του άνθρακα δρα σαν οξύ στο σώμα και τον εγκέφαλο.

(Θυμηθείτε τι σας λέω στα σεμινάρια που , κατα την περίοδο αποτοξίνωσης , αποφεύγουμε έντονες ασκήσεις που παράγουν μεγάλες ποσότητες γαλακτικού οξέως, άρα αλλάζουν το pH δραστικά

καθώς επίσης δημιουργούν έλλειμμα οξυγόνου στον οργανισμό - αύξηση διοξειδίου του άνθρακα - που απαιτεί πολύ ώρα ,ακόμα και ολόκληρη μέρα ώστε να εξομαλυνθεί πλήρως ειδικά σε τοπικούς ιστούς που δεν μπορούν να οξυγονοθούν καταλλήλως (Κύκλος του Κρεμπς).

Αρκετά από τα πειράματα που περιγράφονται στο έγγραφο Iowa έδειξαν ότι η εισπνοή αυξημένης συγκεντρώσης διοξειδίου του άνθρακα προκάλεσε ισχυρές αντιδράσεις φόβου σε κανονικούς ποντικούς.

Τα πειράματα αυτά έχουν ιδιαίτερη σημασία για την κατανόηση της διαταραχής πανικού.

Ένα από τα πιο συνεπή ευρήματα σε ασθενείς με διαταραχή πανικού είναι η ασυνήθιστη ευαισθησία σε εισπνοή διοξειδίου του άνθρακα που αυξάνουν την οξύτητα στον εγκέφαλο.

Οι περισσότεροι ασθενείς με διαταραχή πανικού θα βιώσουν μια επίθεση πανικού όταν εισπνέουν τον αέρα που περιέχει 35% διοξείδιο του άνθρακα.

Τα ευρήματα της Αϊόβα θα μπορούσαν να εξηγήσουν την σημασία , μιας ακόμα περίεργης παρατήρησης: οι ασθενείς με διαταραχή πανικού τείνουν να παράγουν περίσσεια γαλακτικού οξέος στους εγκεφάλους τους (!!!)

Οι επιστήμονες έχουν από καιρό υποθέσει ότι μια ανωμαλία που επηρεάζει τον βασικό κυτταρικό μεταβολισμό ή ρΗ
μπορεί να είναι στο επίκεντρο της γενετικής ευαισθησίας διαταραχής πανικού.

Τα αποτελέσματα των μελετών Αϊόβα δείχνουν ότι ένα από τα εναύσματα για "αυθόρμητες" κρίσεις πανικού σε ασθενείς με διαταραχή πανικού μπορεί να είναι το γαλακτικό οξύ που συσσωρεύεται στους οξύ-ευαίσθητους νευρώνες φόβου.

Οι νέες μελέτες δείχνουν ότι οι αλλαγές του pH στον εγκέφαλο
είναι ένα κρίσιμο μέρος του μηχανισμού πολλών συμπεριφορών φόβου.

Προς το παρόν, δεν υπάρχουν φάρμακα που επηρεάζουν τις αποκρίσεις του οξέος στον εγκέφαλο.

Όμως ένα από τα πολλά ευεργετικά αποτελέσματα της ήπιας αερόβιας άσκησης (όπως το χαλαρό τρέξιμο ή ποδηλασία) είναι η κατανάλωση - αφαίρεση - γαλακτικού οξέως στους ιστούς συμπεριλαμβανομένου του εγκεφάλου(!!!)

Υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι η ήπια προπόνηση έχει ισχυρό αντι-αγχωτικό ώφελος καθώς και αποτελέσματα αντι-πανικού.

Αν τα πειράματα υποστηρίξουν αυτή την ιδέα, θα συνταγογραφούνται ειδικά ασκησιολόγια για να επωφεληθεί ο ασθενής τα μέγιστα από αυτό το μηχανισμό αντι-άγχους.

Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα του θεμελιώδους ρόλου του pH του εγκεφάλου στο φόβο.

Υπάρχουν αυξανόμενες αποδείξεις ότι αυτό που βιώνουν οι ασθενείς , δεν είναι μόνο "μέσα στο κεφάλι τους"

είναι συνολικό αποτέλεσμα του p.H στον ανθρώπινο οργανισμό (!!!)

Υ.Γ Ευχαριστώ την κα Ευθυμία Μπασιούδη που μου έστειλε το άρθρο!!!

Κείμενο από: Στράτος Μελίτης