Διατροφικές, θρεπτικές και νόστιμες «αγιορείτικες» αγκινάρες με αρακά

Όταν κάνουμε διατροφή οι περισσότεροι μένουμε στα μπιφτέκια, τα κοτόπουλα και τα ρύζια. Ωστόσο υπάρχει η εναλλακτική, τα λαδερά, που δεν είναι τόσο «επικίνδυνα» για τη γράμμωση! Τα λαδερά είναι απαραίτητα στη διατροφή μας και αποτελούν κύρια πιάτα στη μεσογειακή διατροφή.

Η συνταγή που δημοσιεύουμε σήμερα είναι του μοναχού Επιφάνειου Μυλοποταμιού, και την αναδημοσιεύουμε από το βιβλίο «Μαγειρική του Αγίου Όρους» του εκδοτικού οίκου Σύγχρονοι Ορίζοντες.

 

Υλικά για 8 μερίδες

10 Αγκινάρες, 1 κιλό αρακάς, 10 με 15 κρεμμυδάκια, 1 ματσάκι άνηθος, 1 ματσάκι μάραθος, 1 ματσάκι μαϊντανός, αλάτι και μαυροπίπερο, 250 γρ λάδι, 4 λεμόνια

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ:

Καθαρίζουμε πολύ καλά τις αγκινάρες και τις βάζουμε σε μια λεκάνη με νερό και χυμό λεμονιού για να μη μαυρίσουν. Καθαρίζουμε τα κρεμμυδάκια, τον άνηθο, τον μαϊντανό και το μάραθο. Τα πλένουμε και τα ψιλοκόβουμε ξεχωριστά! Καθαρίζουμε – ξεσπυρίζουμε, τον αρακά, κρατάμε μόνο τους σπόρους και τον πλένουμε καλά. Σοτάρουμε ελαφρώς στο λάδι τα κρεμμύδια μας, σε σιγανή φωτιά, και ρίχνουμε τον αρακά, ανακατεύοντας μια δύο φορές όλα τα υλικά! Προσθέτουμε δυόμιση με τρία ποτήρια νερό, τα μυρωδικά, χορταρικά μας και τα ανακατεύουμε. Από πάνω αραδιάζουμε ομοιόμορφα τις αγκινάρες.

Δυναμώνουμε τη φωτιά και την αφήνουμε να κάψει έτσι επί μισή ώρα περίπου. Κατόπιν προσθέτουμε το αλάτι και το μαυροπίπερο. Ύστερα χαμηλώνουμε τη φωτιά στο μισό για άλλα 20 λεπτά και όταν έχουν φύγει πλέον όλα τα ζουμιά, ρίχνουμε το λεμόνι και κουνάμε πολύ καλά την κατσαρόλα ώστε να απλωθεί παντού. Αμέσως ύστερα κατεβάζουμε το φαγητό μας από τη φωτιά.

TIPS
- Αν δεν προλαμβάνεται, είτε γιατί εργάζεστε πολλές ώρες, είτε επειδή είστε εργένης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κατεψυγμένα υλικά!

- Στο σερβίρισμα τρίψτε φέτα πάνω στο φαγητό.

Πηγή